Friday 17 October 2014

Aku dan Shaklee..

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum wrwbth..  Apa kabar semua.. Malam ni saya nak sambung cerita pasal ESP sebagai milk booster.. Selepas mengetahui diri hamil kali ketiga saya berazam yang saya akan mengambil full set Shaklee untuk berpantang, menyusu dan kurus..

Saya melahirkan anak ketiga awal seminggu dari tarikh jangkaan bersalin.. Saya selamat melahirkan anak ketiga yang diberi nama Muhammad Rifqi Aaryan pada 24 November 2013.. Nak dijadikan cerita, saya keluaran wad pada keesokan harinya. Dalam perjalanan pulang, saya telah meminta suami singgah ke Shaklee branch untuk membeli set lengkap berpantang, munyusu dan kurus.. Bayangan semangatnya saya juga dapatkan suplimen Shaklee saya gagahkan diri mengendong baby dalam kereta dan suami pergi membeli barangan yang telah saya senaraikan. Hampir sejam baru suami muncul dengan beg plastik yang sarat dengan suplimen yang saya pesan.. Hehe.. Kasihan suami saya dah la tak cukup tidur terpaksa pula beratur panjang untuk membeli brangan saya..

Dengan semangat yang berkobar-kobar saya telah mula mengambil suplimen pada hari itu juga,, Dipendekkan cerita, sejak bersalin akan ketiga ESP adalah minuman wajib saya.. Biasanya saya akan mengambil ESP dicampur dengan milo.. Sekali sebelah pagi dan sekali malam.. Alhamdulillah, dengan pengambilan ESP yang konsisten, direct BF dan pump semasa kerja saya masih lagi dapat menyusukan Aaryan hingga ke hari ini..


Buah hati saya.. Muhammad Rifqi Aaryan yang masih lagi BF dengan saya hingga kini..

Selain mengamalkan suplimen Shaklee yang lengkap, amalan mengepam dan direct feeding juga menentukan hasil pengeluaran susu. Di samping itu, sokongan moral daripada suami juga sangat-sangat penting. Tanpa sokongan suami, si ibu mungkin akan rasa 'down' dan ini secara tidak langsung akan mengganggu emosi si ibu sekaligus mengurangkan produktiviti penghasilan susu.

Rehat yang cukup juga harus diambil kira dan pemakanan yang seimbang serta berkhasiat adalah satu keutamaan. Air kosong juga perlu diambil sekurang-kurangnya 3 liter sekali.

Jadi jika anda inginkan anak-anak mendapatkan susu ibu secukupnya ESP Shaklee adalah salah satu milk booster yang sangat-sangat bagus untuk diamalkan.


Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:
Rozie
♥ SMS/WhatsApp: 013-5494488
♥ Fb: www.facebook.com/vitabeautyfood sila klik LIKE untuk info terkini 

0 comments:

Post a Comment